Вправа 1. Створення формули з використанням
функції для обчислення.
Завдання. Учням 8 та 9 класів
запропонували обрати один із гуртків: легкої атлетики, музики та шахів. Серед
250 учнів 56 хлопців та 42 дівчини обрали легку атлетику, 58 хлопців та 37
дівчат – музику, 16 хлопців обрали шахи. В електронній таблиці Гуртки, створіть формули для обчислення
кількості дівчат, що обрали шахи, та загальної кількості учнів, що обрали
кожний гурток.
1. Відкрийте файл Гуртки, що
збережений у папці:
D:\Навчання\8 клас\Урок 56\
2. Для обчислення кількості дівчат, що обрали шахи, слід від загальної
кількості всіх учнів відняти суму всіх хлопців, а також дівчат, що обрали інші
гуртки. Для створення такої формули виділіть клітинку С6, введіть символ «=», клацніть на клітинці D7,
що містить значення 250, та введіть
символ «-». Оберіть інструмент Вставити
функцію fx ліворуч від рядка формул і перегляньте список
функцій у категорії Нещодавно використані.
Якщо серед них є функція SUM,
оберіть її. В іншому разі оберіть категорію Математичні
та оберіть цю функцію.
3. Для аргумента Число 1 виділіть
діапазон клітинок В4:В6, для
аргумента Число 2 – діапазон С4:С5. Натисніть кнопку ОК.
4. Використовуючи інструмент Автосума,
створіть формулу в клітинці D4 для
обчислення суми значень із діапазону клітинок В4:С4.
5. За допомогою автозаповнення скопіюйте створену формулу в клітинки D5 і D6.
6. Збережіть результат у файлі з тим самим іменем у папці:
E:\8-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 56\
Вправа 2. Використання математичних функцій у формулах.
Завдання. Для прямокутного трикутника ABC
обчисліть довжину гіпотенузи та другого катета за заданими значеннями катета і
протилежного до нього кута.
1. Відкрийте файл Прямокутнийтрикутник, що збережений у папці:
D:\Навчання\8 клас\Урок 56\
2. Виділіть клітинку В5, на
вкладці Формули оберіть категорію Математичні та функцію RADIANS, для введення аргумента клацніть
на клітинці В4. Формула в клітинці В5 набуде вигляду: = RADIANS(B4).
3. Для обчислення довжини гіпотенузи слід знайти частку довжини катета й
синуса протилежного кута. Для створення формули виділіть клітинку В8, введіть символ «=», клацніть на клітинці ВЗ та
введіть символ «/». Оберіть інструмент Вставити функцію , у
категорії Математичні знайдіть та
оберіть функцію SIN. Зверніть увагу,
що аргументом цієї функції має бути значення в радіанах, тому в поле Число слід ввести посилання на клітинку В5. Формула набуде вигляду =B3/SIN(B5).
Примітка. Формула може містити кілька функцій, наприклад, якщо не обчислювати
значення кута В в радіанах у
клітинці В5, можна записати формулу
в клітинці В8 так: =B3/SIN(RADIANS(B4)).
4. Аналогічно в клітинці В9
створіть формулу для обчислення довжини другого катета.
5. Для клітинки В9 встановіть числовий формат з округленням до десятих.
6. Збережіть результат у файлі з тим самим іменем у папці:
E:\8-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 56\
Вправа 3. Степені
натуральних чисел
Завдання. Відкрийте файл Правило, що збережений
у папці:
D:\Навчання\8 клас\Урок 56\
Виконайте обчислення у файлі електронної таблиці. За
допомогою табличного процесора перевірте істинність твердження a*b = НСК(а;
b)*НСД(а; b)
Збережіть
результат у файлі з тим самим іменем у папці:
E:\8-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 56\
Вправа 4. Степені
натуральних чисел
Завдання. Засобами табличного
процесора створіть електронну таблицю степенів натуральних чисел першого
десятка від першого степеня до п'ятого.
Збережіть результати роботи у
файлі з іменем Степені натуральних чисел
у папці:
E:\8-А(Б) клас\Власне прізвище\Урок 56\
Закрийте
всі відкриті вікна.
Повідомте
вчителя про завершення роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар