5 - клас
Інформатика
(35 години; 1 година на тиждень)
№
з/п |
Тема |
Очікувані
результати |
К-сть годин |
Дата |
Примітка |
І
семестр |
|||||
Тема
1. Інформація і комп’ютер (8 год.) |
|||||
1
|
Безпека
життєдіяльності під час роботи з комп'ютером. Комп’ютерні мережі.
Безпечне користування інтернетом. |
●
розуміє
важливість балансу між екранним часом і власним добробутом; ●
наводить
приклади і застосовує заходи безпеки та захисту особистого інформаційного
простору, пристроїв і даних; ●
демонструє
належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і
виведення даних |
1 |
01.09 |
|
2 |
Використання мережі інтернет для
навчання. Використання мережі інтернет для
розвитку |
●
наводить
приклади онлайн-сервісів та їх можливостей; ●
використовує
онлайн-ресурси для доступу до інформації, навчання; ●
демонструє
належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і
виведення даних; ●
використовує
онлайн-ресурси для доступу до інформації, навчання, задоволення власних інтересів
чи участі в суспільній діяльності |
1 |
08.09 |
|
3 |
Проблема, причина та
наслідок. |
●
розпізнає
дані різних типів і наводить їх приклади; ●
обирає
та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних; ●
визначає
формат і обсяг даних, потрібних для розв’язування задачі, підтвердження чи
спростування тверджень; |
1 |
15.09 |
|
4 |
Інформація, дані,
повідомлення. |
1 |
22.09 |
|
|
5
|
Комп'ютер як пристрій
опрацювання даних. Складові комп’ютерів
та їхнє призначення. Поняття про інфографіку. Карти знань |
●
виділяє
групи цифрових пристроїв за їх функціями і призначенням; ●
називає
складові комп’ютера і розповідає про їх призначення, описуючи їх взаємодію,
основні характеристики, можливості та обмеження; ●
розпізнає
життєві, навчальні проблеми, для розв’язування яких можна застосувати цифрові
технології; ●
пояснює
вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язування
конкретних задач |
1 |
29.09 |
|
6 |
Виконавці алгоритмів та їхні
системи команд. Способи опису алгоритму. Програма. Середовище опису й виконання
алгоритмів. |
●
розпізнає
життєві, навчальні проблеми, для розв’язування яких можна застосувати цифрові
технології; ●
називає
приклади виконавців алгоритму та команди із системи команд вказаного
виконавця ●
розпізнає
комп’ютерні середовища для виконання алгоритму |
1 |
06.10 |
|
7 |
Операційна система та
її інтерфейс. |
●
наводить
приклади різних програмних засобів для опрацювання даних, порівнює їх за
наданими критеріями і пояснює вибір потрібних; ●
пояснює
призначення операційної системи; ●
розпізнає
зміни інтерфейсу програмного середовища, оновлення цифрових пристроїв та
адаптується до них |
1 |
13.10 |
|
8 |
Програми |
1 |
20.10 |
|
|
Тематичне
оцінювання 1 |
|||||
|
Тема
2. Алгоритми та програми для роботи з графікою (8 год.) |
||||
9 |
Програми для роботи з
зображеннями Комп’ютерна графіка та її
особливості. |
●
наводить
приклади різних програмних засобів для опрацювання даних, порівнює їх за
наданими критеріями і пояснює вибір потрібних; ●
пояснює
призначення операційної системи; ●
розпізнає
зміни інтерфейсу програмного середовища, оновлення цифрових пристроїв та
адаптується до них
|
1 |
03.11 |
|
10 |
Побудова і опрацювання графічних
зображень в різних програмних середовищах та в інтернеті. |
1 |
10.11 |
|
|
11 |
Растровий графічний редактор та
його інструменти. |
●
використовує
дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні)
для створення інформаційних продуктів; ●
обирає і
застосовує засоби для побудови зображення в одному з графічних редакторів |
1 |
17.11 |
|
12 |
Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами. Зміна
властивостей об’єктів. |
●
визначає
формат і обсяг даних, потрібних для розв’язування задачі, підтвердження чи
спростування тверджень; |
1 |
24.11 |
|
13 |
Типи алгоритмів Лінійні алгоритми Побудова лінійних алгоритмів |
●
планує
роботу перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під
час виконання завдання; ●
розпізнає
та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті
розв’язування життєвої/навчальної проблеми; |
1 |
01.12 |
|
14 |
●
визначає
прості закономірності на підставі аналізу набору даних; ●
створює/обирає
і подає набори даних для перевірки чи доведення тверджень; ●
оцінює
істотність/важливість/ необхідність/адекватність інформації |
1 |
08.12 |
|
|
15 |
Алгоритми із повторенням.
Складання алгоритмів із командами повторення |
●
планує
роботу перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під
час виконання завдання; ●
розпізнає
та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті
розв’язування життєвої/навчальної проблеми |
1 |
15.12 |
|
16 |
Добір кращої стратегії для
створення алгоритму |
1 |
22.12 |
|
|
17 |
Повторення
та узагальнення вивченого |
|
1 |
29.12 |
|
Тематичне
оцінювання 2 |
|||||
ІІ
семестр |
|||||
Тема
3. Алгоритми та програми для роботи з текстами (10 год.) |
|||||
17 |
Програмне
забезпечення для опрацювання текстів.
|
●
використовує
дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові,
мультимедійні) для створення інформаційних продуктів; ●
розпізнає
та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті
розв’язування життєвої/навчальної проблеми; ●
створює,
редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку; |
1 |
|
|
18 |
Введення, редагування та форматування символів і абзаців. Сторінки документа та їх форматування. |
1 |
|
|
|
19 |
Вставляння
графічних зображень до текстового документа Створення
схем у середовищі текстового процесора |
●
дотримується
критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів; ●
описує
власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту; ●
бере
участь у спільному проєкті (онлайн та офлайн) зі створення інформаційних
продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів; |
1 |
|
|
20 |
Побудова
векторних зображень в офісних пакетах |
1 |
|
|
|
21 |
Створення
анімованих історій в середовищі Скретч |
●
оцінює
істотність/важливість/ необхідність/адекватність інформації |
1 |
|
|
22 |
Комп’ютерні мережі.
Локальна мережа. Використання мережевих папок. |
●
наводить
приклади застосування і побудови локальних мереж та організації доступу до
інтернету;
|
1 |
|
|
23 |
Пошук інформації в інтернеті. Завантаження даних з
інтернету. |
●
зберігає
результати пошуку або власної роботи на зовнішніх носіях; ●
обирає
ключові слова і методи пошуку, формулює різні типи запитань та/або запитів
для пошуку потрібної інформації та/чи файлів на носіях; |
1 |
|
|
24 |
●
створює,
редагує та форматує об’єкти текстового документа ●
пояснює
важливість дотримання принципів академічної
доброчесності та авторського права в інформаційній діяльності; ●
розрізняє
різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і
дотримується їх у власній чи груповій роботі |
1 |
|
|
|
25 |
Команди
розгалуження. |
●
обирає
властивості об’єктів, що є істотними для розв’язування задачі, і визначає їх
допустимі значення; |
1 |
|
|
26 |
Алгоритми
з розгалуженнями. |
1 |
|
|
|
Тематичне
оцінювання 3 |
|||||
Тема
4. Алгоритми та програми для роботи з мультимедіа (8 год.) |
|||||
27 |
Програмне забезпечення для
створення й відтворення комп’ютерних презентацій. |
●
використовує
дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові,
мультимедійні) для створення інформаційних продуктів; ●
розпізнає
та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті
розв’язування життєвої/навчальної проблеми; ●
бере
участь у спільному проєкті (онлайн та офлайн) зі створення інформаційних
продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів; ●
пояснює,
розподіляє і відповідально виконує ролі групової взаємодії під час
розроблення проєкту; |
1 |
|
|
28 |
Редагування
та показ презентацій |
1 |
|
|
|
29 |
Об’єкти презентації та засоби
управління її демонстрацією. Анімація об’єктів презентацій |
●
створює
мультимедійні презентації;
|
1 |
|
|
30 |
Етапи створення презентації та
вимоги до її оформлення. |
●
дотримується
критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів; ●
планує
роботу перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під
час виконання завдання; |
1 |
|
|
31 |
Типи
слайдів. Налаштування показу презентацій. |
·
бере
участь у спільному проєкті (онлайн та офлайн) зі створення інформаційних
продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів; |
1 |
|
|
32 |
Анімація
переходів між слайдами Підготовка
до виступу із презентацією. Друк
презентації |
●
описує
власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту;
|
1 |
|
|
33 |
●
описує
вплив власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи
(власний і групи); ●
надає
доброзичливі і конструктивні поради щодо вдосконалення процесу та/чи
результату спільної роботи; ●
описує
власну діяльність як члена групи і набутий досвід; |
1 |
|
|
|
34 |
1 |
|
|
||
Тематичне
оцінювання 5 |
|||||
35 |
Повторення
та узагальнення вивченого |
|
1 |
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар