5 клас

5 - клас

Інформатика 

(35 години; 1 година на тиждень)

№ з/п

Тема

Очікувані результати

К-сть

годин

Дата

Примітка

І семестр

Тема 1. Інформація і комп’ютер (8 год.)

1

 

Безпека життєдіяльності під час роботи з комп'ютером.

Комп’ютерні мережі. Безпечне користування інтернетом.

                   розуміє важливість балансу між екранним часом і власним добробутом;

                   наводить приклади і застосовує заходи безпеки та захисту особистого інформаційного простору, пристроїв і даних;

                   демонструє належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних

1

01.09

 

2

Використання мережі інтернет для навчання.

Використання мережі інтернет для розвитку

                   наводить приклади онлайн-сервісів та їх можливостей;

                   використовує онлайн-ресурси для доступу до інформації, навчання;

                   демонструє належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних;

                   використовує онлайн-ресурси для доступу до інформації, навчання, задоволення власних інтересів чи участі в суспільній діяльності

1

08.09

 

3

Проблема, причина та наслідок. 

                   розпізнає дані різних типів і наводить їх приклади;

                   обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних;

                   визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язування задачі, підтвердження чи спростування тверджень;

1

15.09

 

4

Інформація, дані, повідомлення.

1

22.09

 

5

 

Комп'ютер як пристрій опрацювання даних.

Складові комп’ютерів та їхнє призначення. Поняття про інфографіку. Карти знань

                   виділяє групи цифрових пристроїв за їх функціями і призначенням;

                   називає складові комп’ютера і розповідає про їх призначення, описуючи їх взаємодію, основні характеристики, можливості та обмеження;

                   розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язування яких можна застосувати цифрові технології;

                   пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язування конкретних задач

1

29.09

 

6

Виконавці алгоритмів та їхні системи команд.

Способи опису алгоритму. Програма.

Середовище опису й виконання алгоритмів.

                   розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язування яких можна застосувати цифрові технології;

                   називає приклади виконавців алгоритму та команди із системи команд вказаного виконавця

                   розпізнає комп’ютерні середовища для виконання алгоритму

1

06.10

 

7

Операційна система та її інтерфейс.

                   наводить приклади різних програмних засобів для опрацювання даних, порівнює їх за наданими критеріями і пояснює вибір потрібних;

                   пояснює призначення операційної системи;

                   розпізнає зміни інтерфейсу програмного середовища, оновлення цифрових пристроїв та адаптується до них

1

13.10

 

8

Програми
для опрацювання даних різних типів
(текстових, числових, графічних, мультимедійних).

1

20.10

 

Тематичне оцінювання 1

 

Тема 2. Алгоритми та програми для роботи з графікою (8 год.)

9

Програми для роботи з зображеннями

Комп’ютерна графіка та її особливості.

                   наводить приклади різних програмних засобів для опрацювання даних, порівнює їх за наданими критеріями і пояснює вибір потрібних;

                   пояснює призначення операційної системи;

                   розпізнає зміни інтерфейсу програмного середовища, оновлення цифрових пристроїв та адаптується до них

 

1

03.11

 

10

Побудова і опрацювання графічних зображень в різних програмних середовищах та в інтернеті.

1

10.11

 

11

Растровий графічний редактор та його інструменти.

                   використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів;

                   обирає і застосовує засоби для побудови зображення в одному з графічних редакторів

1

17.11

 

12

Об’єкти та їхні властивості.

Дії над об’єктами. Зміна властивостей об’єктів.

                   визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язування задачі, підтвердження чи спростування тверджень;

1

24.11

 

13

Типи алгоритмів

Лінійні алгоритми

Побудова лінійних алгоритмів

                   планує роботу перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під час виконання завдання;

                   розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми;

1

01.12

 

14

Постановка проблеми, закономірності.

Побудова алгоритмів моделей закономірностей

                   визначає прості закономірності на підставі аналізу набору даних;

                   створює/обирає і подає набори даних для перевірки чи доведення тверджень;

                   оцінює істотність/важливість/ необхідність/адекватність інформації
в контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми;

1

08.12

 

15

Алгоритми із повторенням. Складання алгоритмів із командами повторення

                   планує роботу перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під час виконання завдання;

                   розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми

1

15.12

 

16

Поєднання повторень

Добір кращої стратегії для створення алгоритму

1

22.12

 

17

Повторення та узагальнення вивченого

 

1

29.12

 

Тематичне оцінювання 2

ІІ семестр

Тема 3. Алгоритми та програми для роботи з текстами (10 год.)

17

Програмне забезпечення для опрацювання текстів.

                   використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів;

                   розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми;

                   створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку;

1

 

 

18

Введення, редагування та форматування символів і абзаців.  Сторінки документа та їх форматування.

1

 

 

19

Вставляння графічних зображень до текстового документа

Створення схем у середовищі текстового процесора

                   дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів;

                   описує власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту;

                   бере участь у спільному проєкті (онлайн та офлайн) зі створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів;

1

 

 

20

Побудова векторних зображень в офісних пакетах

1

 

 

21

Створення анімованих історій в середовищі Скретч

                   оцінює істотність/важливість/ необхідність/адекватність інформації
в контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми;

1

 

 

22

Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок.

                   наводить приклади застосування і побудови локальних мереж та організації доступу до інтернету;

 

1

 

 

23

Пошук інформації в інтернеті.

Завантаження даних з інтернету.

                   зберігає результати пошуку або власної роботи на зовнішніх носіях;

                   обирає ключові слова і методи пошуку, формулює різні типи запитань та/або запитів для пошуку потрібної інформації та/чи файлів на носіях;

1

 

 

24

Однорівневі списки.

Авторське право.

                   створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа

                   пояснює важливість дотримання принципів академічної  доброчесності та авторського права в інформаційній діяльності;

                   розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх у власній чи груповій роботі

1

 

 

25

Команди розгалуження.

                   обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язування задачі, і визначає їх допустимі значення;

1

 

 

26

Алгоритми з розгалуженнями.

1

 

 

Тематичне оцінювання 3

Тема 4. Алгоритми та програми для роботи з мультимедіа (8 год.)

27

Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій.

                   використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів;

                   розпізнає та реалізує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язування життєвої/навчальної проблеми;

                   бере участь у спільному проєкті (онлайн та офлайн) зі створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів;

                   пояснює, розподіляє і відповідально виконує ролі групової взаємодії під час розроблення проєкту;

1

 

 

28

Редагування та показ презентацій

1

 

 

29

Об’єкти презентації та засоби управління її демонстрацією.

Анімація об’єктів презентацій

                   створює мультимедійні презентації;

 

1

 

 

30

Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення.

                   дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів;

                   планує роботу перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під час виконання завдання;

1

 

 

31

Типи слайдів. Налаштування показу презентацій.

·                    бере участь у спільному проєкті (онлайн та офлайн) зі створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів;

1

 

 

32

Анімація переходів між слайдами

Підготовка до виступу із презентацією.

Друк презентації

                   описує власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту;

 

1

 

 

33

Алгоритми із повтореннями та розгалуженнями

                   описує вплив власних думок, емоцій і настрою на власну діяльність і результат роботи (власний і групи);

                   надає доброзичливі і конструктивні поради щодо вдосконалення процесу та/чи результату спільної роботи;

                   описує власну діяльність як члена групи і набутий досвід;

1

 

 

34

Використання таймера в іграх

1

 

 

Тематичне оцінювання 5

35

Повторення та узагальнення вивченого

 

1

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар